Bent u binnenkort jarig of heeft u iets te vieren? Dan is het belangrijk om te weten wat u allemaal moet regelen voor het zo ver is. Nu worden feestjes op een hele andere manier gevierd door iedereen. De een pakt het heel groot aan terwijl de ander juist liever kleinschalig met een paar vrienden iets gaat doen. Om te weten wat u allemaal moet regelen is het handig om te weten wat voor feestje u gaat organiseren. Neem voor uzelf even door wat voor feest bij dit moment past.
Gastenlijst
De gastenlijst, dit is misschien wel het lastigste van uw hele feestje. Wie gaat u uitnodigen en wie gaat u niet uitnodigen. Dat is natuurlijk voor veel mensen of een hele makkelijke keuze terwijl het ook een hele lastige keuze kan zijn. Zo moet u er rekening mee houden dat iedereen elkaar kan verdragen en dat de sfeer gezellig wordt. Als een vriend kunt u dit zelf wel inschatten. Pak een leeg blaadje of uw notities op de telefoon en maak een lijstje met iedereen die je wilt uitnodigen voor uw feestje, het is handig om 1 maand van te voren mensen uit te nodigen i.v.m. vrij vragen.
Locatie
De locatie is ook een belangrijke factor voor welke sfeer er gaat zijn. Deze locatie is afhankelijk van enkele punten. De belangrijkste vraag is: hoeveel mensen nodig je uit? Komt de hele familie of komt er een klein groepje vrienden. Voor de hele familie heeft u een zaal nodig terwijl u met de kleine groep vrienden ook gewoon naar het bet777 kunt gaan. In een casino hangt namelijk altijd een goede sfeer en valt genoeg lol te maken met uw vrienden. Kijk dus goed naar hoeveel en wat voor mensen er komen.
Snacks en taart
Om de locatie leuk aan te kleden voor uw gasten is het natuurlijk leuk om kleine potjes of vaasjes met snacks op de tafels te zetten zodat mensen iets kunnen snacken tijdens het kletsen. Goede voorbeelden hiervoor zijn nootjes of kleine chocolaatjes als m&m’s of chocoladeboontjes. Naast de snacks hoort bij een feestje natuurlijk een taart. Iedereen gaat er vanuit dat er taart is op een feestje. Dit hoeft geen probleem te zijn, denk hier niet te lang over na en haal een paar verschillende taarten, zo is er voor iedereen wel iets naar wens.
Begin en eindtijd
Mocht u een locatie hebben geregeld die niet uw eigen huis is, is het handig om door te geven welke tijden u gebruik gaat maken van deze locatie. U kunt voor de zekerheid de locatie voor de hele dag of nacht regelen zodat u niemand hoeft weg te sturen, dit komt altijd vervelend over. Door het feestje gaande te houden zolang iedereen het gezellig heeft krijgt u een hele andere sfeer in uw feestje. De begintijd is ook fijn om door te geven dan kunt u alles nog even klaarzetten voor de gasten komen. Zo staat alles mooi klaar.
Opruimen en poetsen
Na een feestje is het natuurlijk geen verrassing als ik u vertel dat er veel rommel overblijft, dit kunt u op verschillende manieren oplossen. Door tijdens het feest de kleine dingetjes al op te ruimen bespaard u uwzelf veel tijd te volgende dag of de avond na het feestje. Meestal kunt u alles in een relatief korte tijd hebben opgeruimd als u het tijdens het feest een beetje bijhoud. Er zijn ook slimme trucjes door hier en daar een prullenbak neer te zetten. Dan gooien mensen automatisch al meer prulletjes, afval in de prullenbak.